Zajęcia dodatkowe
Nazwisko i imię nauczyciela |
Nazwa koła |
Cele i metody (krótko) |
Termin i sala |
|
Porębska Małgorzata |
Think Big! - Grow Smarter - zajęcia w ramach programu NIDA English Teaching |
Zajęcia rozwijające z języka angielskiego prowadzone w formie warsztatowej. W programie m.in. 5 tea time challenges - mini spotkania towarzyskie, zajęcia z udziałem native speakerów itp. |
czwartek lekcja 1 (s.9) oraz lekcja 7 (sjI-17) (uczeń uczęszcza na zajęcia 2 godziny w tygodniu) Możliwa zmiana terminu np. na piątek lekcja 6 oraz 7 (sala 1) |
|
Wierdak Aleksandra Kulka Magdalena |
Szkolne Koło Wolontariatu |
Zapoznanie młodzieży z ideą wolontariatu oraz jej propagowanie. Uwrażliwienie na cierpienie, samotność i potrzeby innych. Kształtowanie postaw prospołecznych. Rozwijanie empatii i tolerancji. Inspirowanie do aktywnego spędzania czasu wolnego. Kreowanie roli szkoły jako centrum lokalnej aktywności. Angażowanie się w działania na rzecz społeczności szkolnej i lokalnej, tworzenie więzi ze środowiskiem. Kształtowanie umiejętności działania zespołowego. Współdziałanie z organizacjami społecznymi i młodzieżowymi. Możliwość wykorzystywania własnych umiejętności i doświadczeń. Wspieranie ciekawych inicjatyw młodzieży szkolnej. |
poniedziałek dziewiąta lekcja - czytelnia. kl.4-8 |
|
Jolanta Styczeń |
“Mały badacz”- doświadczenia i eksperymenty |
Dzieci poznają różne zjawiska zachodzące w naszym otoczeniu i kreatywnie spędzą czas. Program zakłada rozwijanie aktywności poznawczej dzieci poprzez organizowanie warunków do prowadzenia działań badawczych, rozwijania zainteresowań poznawczych oraz czerpania radości w odkrywaniu nowego. Zajęcia będą pobudzały do myślenia, poszukiwania nowych rozwiązań i angażowały dzieci do działania.Dzieci będą rozwijały samodzielność i kształtowały myślenie przyczynowo- skutkowe Mali badacze będą wykonywali doświadczenia i eksperymenty, obserwowali przyrodę, przeprowadzali obserwacje krótko i długoterminowe. |
czwartek 13:55-14:40 s. 6 kl.1-3 |
|
Agnieszka Janas |
“Z miłości do mądrości”. Koło filozoficzne |
Zajęcia dedykowane uczniom klas siódmych i ósmych. Zajęcia łączące w sobie elementy wykładu, dyskusji oraz twórczej analizy krótkich tekstów filozoficznych. Uczniowie mogą doskonalić umiejętności krytycznego i logicznego myślenia, analizy i interpretacji |
Poniedziałek 15.45-17.25 (2x na miesiąc) s.12 kl.7-8 |
|
Ilona Struzik |
Odyseja umysłu |
Odyseja Umysłu to program edukacyjny realizowany w formie międzynarodowego konkursu, w którym co roku bierze udział kilkadziesiąt tysięcy uczniów i studentów z całego świata. Patronat nad polską edycją sprawuje Minister Edukacji Narodowej. Celem programu jest rozwój zdolności twórczych, jakie posiada każdy młody człowiek. Uczymy dzieci i młodzież kreatywnego i krytycznego myślenia, angażując grupy uczestników w proces twórczego rozwiązywania problemów rozbieżnych – czyli takich, które rozwiązać można na wiele sposobów.
https://odyseja.org/ |
poniedziałki lub wtorki 14.50 - 16.30 (sala nr 9) |
|
Dorota Dziedzic |
Kółko młodego chemika |
Nauka chemii poprzez samodzielne wykonywanie doświadczeń, poprawne posługiwanie się językiem chemii, wdrażanie do bezpiecznej pracy laboratoryjnej, rozwijanie umiejętności samodzielnego planowania doświadczeń, rozwijanie umiejętności obserwacji i wyciągania wniosków z doświadczeń, dokonywanie obliczeń chemicznych w oparciu o zdobytą wiedzę i doświadczenie. |
czwartek, godz. 15:45-16:30 s.9 kl.7-8 |
|
Iwona Celary |
Koło fotograficzne |
Celem programu jest rozwijanie zainteresowań artystycznych uczniów. Priorytetem każdych zajęć będzie pokazanie innego spojrzenia na otaczający uczniów świat, a także poznanie różnych technik fotografii i narzędzi pracy. Program skierowany do uczniów klas 2-3. |
wtorek 13:55-14:40 s. 6 kl.1-3 |
|
Krzysztof Świętek |
Programowanie online z elementami wirtualnej robotyki |
Cel podstawowy to popularyzacja wśród uczniów nauki kodowania i programowania, uatrakcyjnienie nauczania oraz poszerzenie i ugruntowanie ich wiedzy i umiejętności posługiwania się nowymi technologiami służącymi do komunikowania się z wykorzystaniem komputera i urządzeń cyfrowych. Zajęcia z programowania z elementami wirtualnej robotyki prowadzone na zasadzie webinarium, z dostępem do różnorodnych platform edukacyjnych i aplikacji internetowych, wykorzystamy do nauki programowania aplikacji oraz gier komputerowych. |
Poniedziałek 14.00-14.45 zajęcia stacjonarne w sali biblioteki dla uczniów klas 1-3 i 4-6 (wymiennie co 2 tygodnie)
Zajęcia online dla uczniów klas 1-3 i 4-6 (wymiennie co 2 tygodnie) oraz dla klas 7 (regularnie co tydzień). Wtorek 15.30-16.15 Wtorek 16.15-17.00 Wtorek 17.00-17.45 |
|
Monika Scelina Małgorzata Mleko |
Koło plastyczno - techniczne “Kreatywni na co dzień” |
Niniejszy projekt jest propozycją programu zajęć plastycznych na świetlicy. Pogłębia zainteresowanie, wiedzę i umiejętności plastyczne dziecka. Ma na celu sprzyjanie rozwojowi dziecka, kształtowaniu jego umiejętności manualnych i rozwijaniu zainteresowań. Ponadto w dużym zakresie wybiega naprzeciw oczekiwaniom dzieci zainteresowanych tego typu zajęciami. Główne cele to: rozbudzanie i rozwijanie wrażliwości estetycznej dziecka oraz jego indywidualnych zdolności twórczych oraz pobudzanie kreatywności uczniów, odkrywanie przyjemności tworzenia, cieszenie się uzyskanym efektem. |
Środa 7 lekcja 13.55-14.40 sala nr 6 kl.1-3 |
|
Marzena Migdał |
Koło hafciarskie ,, Igiełka”. |
Dzieci doskonaląc swoje umiejętności w zakresie haftu rozwijają jednocześnie: • sprawność manualną • koordynację wzrokowo – ruchową • orientację przestrzenną (prawa, lewa, nad, pod) • koncentrację uwagi • dokładność • twórcze myślenie • poczucie estetyki |
wtorek 6 lekcja sala nr. 1 tylko 8 osób kl.1-3 |
|
Alicja Wawrzynek |
Koło literatury dziecięcej |
Koło przeznaczone jest dla uczniów pierwszego etapu szkoły podstawowej.
Cele koła, to: - kształtowanie nawyków czytelniczych, mówionego języka dzieci; - propagowanie kultury języka polskiego, - uwrażliwienie na bogactwo i piękno ojczystego języka, - rozwijanie zainteresowań literaturą. |
wtorek lekcja 8 14:50 - 15:35 biblioteka kl.1-3 |
|
Dziedzic Michał Marcin Słoczyński |
Koło wędkarskie ELDORADO |
Popularyzacja wędkarstwa jako dziedziny sportu Nauka bezpiecznego i odpowiedzialnego przebywania nad wodą Rozwijanie u uczniów cech takich jak cierpliwość, dbałość o środowisko przyrodnicze Współpraca z PZW Niepołomice |
Uczniowie klas 5-8 Wyjścia i wyjazdy na akweny wodne. Terminy ustalane z wyprzedzeniem zależne od warunków meteo |
|
Stokłosa Monika, Tomasz Donatowicz, Michał Dziedzic |
Klub turystyczno-językowy |
Teoria , warsztat i praktyka z geografii, turystyki i języka. Zajęcia stacjonarne i wyjazdowe o charakterze projektowym przeznaczone dla uczniów klas 7-8. W programie m.in. opracowywanie planu podróży, rezerwacje, źródła i narzędzia w zdobywaniu wiedzy krajoznawczej, przygotowanie do pracy w terenie oraz cykl weekendowych wyjazdów do wybranych stolic europejskich, w trakcie których realnie poznamy niektóre atrakcje turystyczne i zmaksymalizujemy praktyczne użycie języka angielskiego realizując zadania. Uczymy się, rozwijamy ciekawość świata i samodzielność w działaniu, przełamujemy barierę językową. Cele: popularyzacja turystyki z praktycznym zastosowaniem języka angielskiego w podróży i nauką planowania; rozwijanie motywacji poznawczych, kulturowych i interpersonalnych; kształtowanie umiejętności organizacji, pracy indywidualnej i zespołowej. |
Poniedziałek
Wyjazdy weekendowe - terminy podawane z wyprzedzeniem; grupy kameralne, obowiązują zapisy kl.7-8 |
|
Góralczyk Paweł, Dziedzic Michał |
Klub Podróżnika "Turbacz" |
Zajęcia dedykowane dla uczniów wszystkich klas (I - VIII). W ramach zajęć klubu uczniowie mają możliwość rozwoju swoich zainteresowań poprzez szeroko rozumianą turystykę górską oraz kształtowanie zamiłowania do czynnego poznawania otaczającego ich świata. Klub realizuje ten cel angażując uczniów wyprawy górskie i spotkania o tematyce krajoznawczej lub związanych z zagadnieniami przyrodniczymi, ochrony przyrody, turystyki, geografii i krajoznawstwa. W ramach działalności uczniowie mogą uczestniczyć w sekcjach tematycznych skupiających uczniów interesujących się minerałami i kamieniami szlachetnymi, botaniką, wspinaczką wysokogórską, ornitologią czy eksploracją jaskiń. KP Turbacz realizuje projekty takie jak Korona Gór Polski. Uczestnicy klubu mają możliwość otrzymania legitymacji i książeczki członkowskiej, koszulki klubowej itd… Dokonania członków klubu notowane są w rankingu na Podróżnika Roku. KP Turbacz organizuje między innymi wyprawy wakacyjne w Tatry, Beskidy, Sudety i w pasma górskie krajów sąsiednich, zimowiska w czasie ferii zimowych, wyprawy weekendowe, wyjazdy tematyczne itd... |
Uczestnicy: uczniowie klas I - VIII. Spotkania stacjonarne odbywać się będą w sali nr 8 w terminach ustalanych indywidualnie (około 2 razy w miesiącu). Wyprawy organizowane będą zgodnie z osobnym harmonogramem (około 12-15 wypraw w roku). |
|
Góralczyk Paweł , Dziedzic Michał, Kanowski Rafał |
Zajęcia wspinaczkowe |
Zajęcia na szkolnej ścianie wspinaczkowej. Organizowane są też wyjazdy na wspinaczkę skałkową. Uczestnicy: uczniowie klas I - VIII. |
Zajęcia w wtorek, środa, czwartek (17:30-19:00) oraz piątek dwie grupy (16:30-19:00) |
|
Marcin Słoczyński |
Koło szachowe |
Popularyzacja gry w szachy wśród dzieci klas I- III. Nauka gry w szachy od podstaw oraz na poziomie początkującym (do kat. III). Podstawowe strategie gry, gra na czas, rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, nauka poprzez zabawę. Możliwość uczestnictwa grupy do 12 uczniów |
czwartki - 13:55 - 14:40 kl.1-3 |
|
Marlena Latała |
“Tropiciele przyrody” - koło przyrodnicze |
Program ten przeznaczony jest dla uczniów klas I - III. Polega na poszerzeniu i pogłębieniu wiadomości i umiejętności, rozwijaniu pomysłowości w myśleniu i działaniu oraz przekazaniu uczniom w nowy, atrakcyjny sposób treści z zakresu przyrody. Ma pobudzać uczniów do samodzielnego, logicznego myślenia, rozwinąć ich zdolności i zainteresowania, a także przygotować do dalszej edukacji przyrodniczej. Uczy współdziałania w zespole, kształtuje właściwe postawy i charakter młodego człowieka. Pomaga zagospodarować czas wolny tak aby nie było w nim miejsca na nudę. |
Środa 7 lekcja 13.55 - 14.40 kl. 1-3 |
|
Iwona Kuś- Donatowicz |
Koło artystyczne |
Koło przeznaczone jest dla uczniów klas 4-6 szkoły podstawowej. Dzieci na zajęciach doskonalą swoje umiejętności w zakresie : - rękodzieła artystycznego - sprawności manualnej - rozwijania wyobraźni - zdobywania umiejętności w posługiwaniu się różnymi technikami artystycznymi i terminami z nimi związanymi - twórczego myślenia - poczucia estetyki
|
poniedziałek 7-8 lekcja 13:55-15:35 sala 7 kl. 4-6 |
|
Iwona Kuś- Donatowicz |
Koło plastyczne |
Koło przeznaczone jest dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej. Celem zajęć plastycznych jest rozwijanie u dzieci zainteresowań z dziedziny sztuk plastycznych, zdobywanie nowych umiejętności manualnych, posługiwanie się poznanymi technikami i terminami plastycznymi. Dzieci rozwijają również wyobraźnię i twórcze myślenie. |
środa 5 lekcja 11:50-12:35 czytelnia
9 lekcja 15:45-16:30 sala 8 |
|
Ewa Włodarczak |
Koło archeologiczne |
Koło przeznaczone jest dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej.
- przybliżenie uczniom najważniejszych dokonań archeologów w różnych częściach świata, ze szczególnym uwzględnieniem ziem polskich |
Spotkania nie będą odbywały się regularnie co tydzień, termin spotkań będzie uzależniony od terminów ekspedycji wykopaliskowych prowadzonych przez archeologów z zaprzyjaźnionych instytucji naukowych, a przede wszystkim od rezultatów tych badań kl.4-7 |
|
Joanna Gutowska-Kuźmicz |
Chór - grupa młodsza, kl. 1-3 |
Cele: nauka śpiewu grupowego i prawidłowej emisji głosu, umuzykalnienie i rozwijanie wrażliwości artystycznej, zainteresowanie muzyką, przygotowanie do występów publicznych, występy i koncerty. |
Pokój nauczycielski z pianinem Wtorek, lekcja 7 lub 8 - zależnie od tego, z których klas będą chętne dzieci |
|
Joanna Gutowska-Kuźmicz |
Chór - grupa starsza, klasy 4-8 |
Cele: nauka śpiewu wielogłosowego i prawidłowej emisji głosu, umuzykalnienie i rozwijanie wrażliwości artystycznej, zainteresowanie muzyką, przygotowanie do występów publicznych, występy i koncerty. |
Pokój nauczycielski z pianinem lekcja 7 lub 8 - zależnie od tego, z których klas będą chętne dzieci |
|
Rafał Kanowski |
Koło informatyczne |
Koło ma na celu poszerzanie wiadomości informatycznych, rozwijania pasji i tworzenia. |
wtorek - 13:55-14:40 - I grupa (klasy 1-3; piątek 14:50-15:35 - II grupa - klasy 4-8 |
Opłata za koła i zajęcia dodatkowe - 60 zł / półrocze*
Wpłata za zajęcia dodatkowe będzie się odbywać poprzez przelew na numer konta podany w późniejszej informacji, dla osób, których uczestnictwo w danym kole zostało potwierdzone przez prowadzącego (informacja przez librus).