- Ukazanie uczniom platform edukacyjnych oraz aplikacji internetowych popularyzujących wśród dzieci kodowanie i programowanie,
- wdrażanie u uczniów umiejętności wnioskowania i posługiwania się wyobraźnią, w celu sprawnego rozwiązywania pojawiających się problemów,
- rozwój u uczniów umiejętności twórczego i logicznego myślenia, czasem intuicji, w celu znalezienia konstruktywnego rozwiązywania.
Uczniowie bazując na kilku edukacyjnych platformach stworzonych z myślą o programowaniu dla dzieci będą poprzez zabawę poznawać działanie specyficznych dla danego języka występujących w postaci bloczków podstawowych komend, a po ich przyswojeniu będą również uczyć się używać instrukcji w postaci poleceń wydawanych np. robotom w j. polskim i angielskim.
Zajęcia dla klas trzecich (max. 8 osób) - w przypadku większej ilości osób powstaną 2 grupy i zajęcia będą odbywały się naprzemiennie co 2 tygodnie dla każdej z grup